share knowledge multiply sales
BeijingChinaCentralBusinessDistrictNight.jpg

Veranderingen in B2B sales en hoe er op in te spelen

Vroeg in beeld komen om besluitvorming te beïnvloeden
De opmars van internet en internationalising zijn twee grote bewegingen die veel hebben veranderd in B2B markten. De inkoper heeft vaak het initiatief. Hij beschikt over enorm veel informatie uit allerlei bronnen. Een steeds groter deel van het oriëntatieproces (gemiddeld 60%) speelt zich af los van (menselijk) contact met aanbieders. Veel gebeurt online. Hierna zetten we trends op een rij en doen we suggesties hoe er op in te spelen. Alles is ontleend aan de praktijk, ondersteund met vakliteratuur.
Travel Clinic kaart.png

Tips voor internationale B2B bedrijven die online rendement willen

Goede commerciële content en sales support als basis
Internationale B2B bedrijven die online verkoop en het vergaren van marktinformatie centraal stellen hebben meer rendement. Echt nuttige content die je aan iedere klant en prospect wilt verstrekken is een goede start. Als je regelmatig kijkt hoe je beste content gevonden en gebruikt wordt en waarmee het concurreert leer je snel. 10 aandachtspunten voor internationale B2B ondernemingen die online succesvol willen zijn.
hotjarr-funnel.jpg

Analyse van visitor recordings zorgt voor 28% méér offerteaanvragen

Main Sales genomineerd voor vakprijs Beste online distributeur 2016
Relatiegeschenken en promotie textiel is een zeer concurrerende markt waar met flinterdunne marges wordt gewerkt. Main Sales Europe, een groothandel in relatiegeschenken en promotioneel textiel, is al tien jaar klant bij Ehio. In die tien jaar is hard gewerkt om de websites steeds aan de laatste eisen aan te passen. Recentelijk hebben we de hele site eens met andere ogen, de ogen van de bezoeker, bekeken. Met de uitkomsten daarvan zijn verbeteringen doorgevoerd met als resultaat een stijging in het aantal offerteaanvragen met 28%.
afas.scan.jpg

AFAS wint B2B Marketing Award 2016

Ehio marketing scan leidt tot gesprek en sales
AFAS wilde in contact komen met accountantskantoren en het gesprek aangaan. Een ‘Accountancyscan’ werd kern van een B2B marketing campagne. AFAS won er op 17 maart 2016 de B2B Marketing Award mee. Ehio leverde het in eigen huis ontwikkelde platform voor de scan en bedacht met marketeers van AFAS het concept.
4cmodel1.jpg

Ehio maakt van online marketing een logische cyclus.

De verbetercyclus voor online marketeers
Iedereen publiceert. Op Facebook, Twitter, blogs, websites. Met het grootste gemak. Van bedrijven wordt ook verwacht dat ze informatieve content aanbieden. Zo kunnen mensen 24 uur per dag 7 dagen per week veel dingen zelf regelen. Ehio maakt van online marketing een logische cyclus. Doorloop je die steeds weer, dan bouw je waarde op en leer je in de praktijk wat werkt.
Getoond 1 tot 5 van 123. Er zijn meerdere pagina's.
 

Ehio media bv
Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam

Tel: 020 68 22 555
E-mail: info@ehio.nl

Ehio media © 1996/2014. Alle rechten voorbehouden.
1
0