share knowledge multiply sales

Content marketing scan

Bepaal je content marketing score, overzie het geheel en vergelijk jezelf met anderen.

Push is uit en pull is in, in marketing en sales. Er is steeds meer aandacht voor goede online content. Dat draagt bij aan autoriteit en vindbaarheid. Het helpt relaties onderhouden. Het genereert leads of sales of draagt bij aan andere concrete business doelen. Het helpt om snel te leren en verbeteren.

Met de uitslag kun je zelf aan de slag maar je kunt ook via Skype of een Google Hangout gratis aanvullend advies krijgen van een adviseur van Ehio.

Pull factor

Hoe goed speel je met je website in op de behoefte van de klant, op zoekgedrag via zoekmachines en social media?

Ik weet hoe mijn belangrijkste doelgroepen online zoeken.

Op het terrein waarop ons bedrijf actief is.

Mensen die online zoeken op ons terrein zullen onze naam en online content in veel gevallen vanzelf onder ogen krijgen

Ik weet hoe ik bij de belangrijkste zoekmachine(s) presteer in vergelijking tot mijn concurrentie

Ik weet wie online het meest succes hebben op ons terrein en ik leer daarvan

Wij volgen de uitingen en gesprekken via social media over wat wij doen en publiceren

Van de mensen die op onze website(s) komt ___% via zoekmachines

Statistieken zijn belangrijk, hoe vaak kijk je naar Google Analytics of ander pakket?

Naar 'Content en media'

Content en media

Hoe actief ben je met online content, online publiceren via eigen media en elders op internet?

Ik ben tevreden over hoe vaak onze onderneming online content publiceert

Ik vind dat we onze doelgroepen goed bedienen met de mogelijkheden die internet vandaag biedt

Wij hebben de nodige online content die goed bezocht wordt door onze belangrijkste doelgroep(en)

Wij hebben online content die goed gevonden wordt op zoekwoorden die wij van belang vinden

Mijn websites zijn voor mensen met tablet en mobiel goed te gebruiken

Wij zetten, behalve tekst en beeld, ook andere soorten content in

Denk aan videos, whitepapers, infographics, etc.

We testen of een andere opzet van een pagina(onderdeel) tot betere resultaten leidt

Naar 'Conversie naar business'

Conversie naar business

Ik heb duidelijke business doelen die ik wil behalen met mijn website en online activiteiten

Ik weet goed wat de belangrijkste dingen zijn die mijn doelgroepen op mijn website (met mijn online content) doen

Ik ben actief om te beïnvloeden wat mensen op onze website(s) komen doen

Wij volgen het gedrag van de bezoekers aan onze website(s) en we trekken regelmatig conclusies waarmee we aan de slag gaan

Naar 'Leren en verbeteren'

Leren en verbeteren

Ik weet goed hoe bezoek terecht komt bij onze website(s) en online content

Ik heb mijn business doelen online vertaald naar indicatoren die ik kan meten. Ik weet dus of ik online succes heb volgens mijn eigen criteria

Ik weet met welke content ik mijn doelgroepen het best bedien en ik bouw voort op de belangrijke content die ik al heb

We veranderen regelmatig dingen aan de website naar aanleiding van wat we leren over bezoek en gebruik

Ik lees veel over internet, marketing en de ontwikkeling van het vak.

Bij ons werken mensen actief mee aan onze online inspanningen

Naar 'Inzet middelen'

Inzet middelen

Ik zet de volgende middelen in om mijn online content te laten renderen:

Toon mijn resultaat

Bedankt voor het invullen. Klik op de knop om je resultaten te bekijken.
 
1
0