share knowledge multiply sales

Scans en leerpaden

Gereedschap om online dialoog aan te gaan en te leren van B2B beslissers. Voor leadgeneratie en ter ondersteuning van persoonlijke contacten
Een scan is een vorm van 'interactieve content'. Het speelt in op de behoefte van zakelijke beslissers aan self-service. Tegelijkertijd is het een vorm van persoonlijk advies. Door een aantal vragen online te stellen ga je een gesprek aan en bereid je de weg voor 'echt' contact en sales. Een scan zorgt voor meer 'klout' bij zoekmachines, is goed te combineren van inzet van social media. Ook heel belangrijk: je leert veel van je doelgroep.

De Marketing Scan is een tool om leads te genereren en te kwalificeren. Een bezoeker beantwoordt stapsgewijs een aantal (meerkeuze) vragen. Vervolgens wordt een gepersonaliseerde uitkomst gepresenteerd. Dat kan een score (rapportcijfer) zijn of een andere uitkomst. Daarbij worden tips, adviezen en verwijzingen op maat gegeven. De persoon die de scan heeft gedaan kan de uitkomsten bewaren en delen.

Een scan is voor marketeers een goed instrument om interactie aan te gaan. Je wijst bezoekers aan de hand van de uitkomsten de weg naar content en producten die bij ze passen, je geeft advies en verlaagt hiermee de drempel voor volgend contact.

Waarom een marketing scan?

5 redenen waarom een marketing scan een goed instrument is voor sales en marketing:

  • Je verlengt het 'self-service' deel van een online zoektocht maar laat iemand toch niet aan z'n lot over. Veel zakelijke beslissers stellen graag het moment dat ze persoonlijk contact willen hebben met een verkoper uit. Maar het is niet altijd makkelijk te vinden wat voor jou relevant is. Interactieve content helpt in dat geval.
  • Een scan is goed in te zetten bij andere (outbound) verkoop inspanningen, bijvoorbeeld op een beurs of event of in combinatie met emailmarketing of telefonische verkoop
  • Je laat je expertise zien op jouw terrein, je staat open voor wensen van je doelgroep. Google zal dit vaak ook zo zien en je kunt interactieve content ook goed gebruiken in een social media strategie (je kunt een 'cadeautje' aanbieden).
  • Het levert marketinginformatie op, je leert over je potentiële klanten.
  • Je verzamelt leads en verlaagt de drempel naar verkoop en contact.

Korte productbeschrijving

  • Een Ehio marketing scan is een ‘hosted oplossing’. Dat wil zeggen: Ehio zorgt dat de scan online komt en blijft. De opdrachtgever kan teksten, vragen en antwoorden veranderen en gegevens van bezoekers en resultaten inzien. Ehio kan zorgen dat mensen die de scan gedaan hebben een email ontvangen met persoonlijke URL.
  • De scan is een losse applicatie die kan worden gehost op een subdomein, (scan.bedrijfsnaam.nl). De site kan worden ingepast in een bestaande site of uitgebreid tot een campagnesite.
  • Ehio kan concept en de inhoud van de scan in samenwerking met de klant bedenken o.b.v. een briefing. De klant kan ook zelf concept en inhoud bedenken, al of niet met hulp van externe partijen. In dat geval kan Ehio ondersteunen naar behoefte, bijvoorbeeld door vanuit de ervaring met eerdere scans te adviseren of door uitleg over het content management systeem.
  • Bedenken en maken van een marketing scan kan in korte tijd. De doorlooptijd is vaak korter dan een maand.

Voorbeelden van interactieve marketing scans

  • Een van de scans die Ehio maakte voor software bedrijf AFAS Software was een belangrijke component van een campagne die goud won, op 17 maart 2016 kreeg AFAS de  B2B Marketing Award 2016 uitgereikt. Lees er meer over in de casebeschrijving van de AFAS Accountancyscan op de Ehio site, alwaar ook verwijzingen naar beschrijvingen van de campagne door AFAS marketeers zelf.
  • Voor (dochteronderneming) Spot On Learning ontwikkelde Ehio de 'Ready for International Business?-scan'.
  • Ehio maakte een groot deel van de marketing scans op MKB Servicedesk, het online ondernemersplatform voor het MKB. Bekijk hier een pagina met veel scans.
  • Op de Ehio site zijn meer verwijzingen naar marketing scans voor verschillende opdrachtgevers te vinden die nog online zijn, deze zijn allemaal gemaakt met het platform voor interactieve content van Ehio. Bekijk ze hier.

Voor meer informatie over de marketing scan of een ander product van Ehio Media kan je contact met ons opnemen via info@ehio.nl of telefonisch via 020 682 25 55.

Projecten

Opdrachtgevers

Ehio media bv
Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam

Tel: 020 68 22 555
E-mail: info@ehio.nl

Ehio media © 1996/2014. Alle rechten voorbehouden.
1
0