share knowledge multiply sales

Media en marketing, de basis van succes op internet.

Redactionele ingang, commerciële uitgang
Media en marketing of wat ook wel 'content marketing' wordt genoemd is een belangrijke expertise van Ehio media. Langdurig succes op internet is niet te realiseren met reclameteksten. Ons uitgangspunt is: redactionele ingang, commerciële uitgang.

Bezoek aantrekken
Redactionele content is de basis voor het aantrekken van bezoekers, een grondstof. Door deze op de juiste manier te bewerken ontstaat informatie voor gebruikers die moet leiden tot een relatie. Deze relatie kan benut worden om een commercieel doel te realiseren.

Zet Google op 1
Ehio heeft zich vergaand gespecialiseerd in het bewerken van content voor zoekmachines. Het is namelijk van groot belang dat deze begrijpt waar elke individuele pagina over gaat. Op die manier kan een grote groep bezoekers worden aangesproken op zeer specifieke onderwerpen. Een site optimaliseren voor zoekmachines betekent vooral dat deze voor menselijke bezoekers beter wordt. Ons streven is dus niet om Google te misleiden, maar om ervoor te zorgen dat de informatie een logische structuur en inhoud heeft. Voor catalogi heeft dit als resultaat dat meer verkopen plaatsvinden over een veel breder deel van het aanbod.

Kwaliteit èn kwantiteit
Afstemmen op zoekmachines zorgt er niet alleen voor dat de kwaliteit toeneemt. Kwantiatief kun je ook op resultaten rekenen. Onze projecten presteren regelmatig tot 400% beter na onze inzet.

Razendsnelle afweging
Alleen de zoekmachine tevreden stellen is niet genoeg. Inhoud van de site, het concept, de formule moeten aanspreken en inspelen op een bewezen behoefte. De afweging wordt razendsnel gemaakt. De ontvanger ziet direct de voordelen en haakt anders af.

Harde gegevens
Keuze van doelgroepen en inhoud kunnen beginnen met een buikgevoel of ‘common sense’. Ook creativiteit is nodig om aansprekende media te creëren op basis van de unieke toevevoegde waarde van de afzender. Maar bij internet draait het uiteindelijk allemaal om de meetbaarheid. Webprojecten die niet bijdragen aan de doelen van de opdrachtgever zijn in de regel geen lang leven beschoren. Ze krijgen geen aandacht meer van de directie of talantvolle managementleden en kunnen zelfs een afbreukrisico vormen voor het image van de onderneming.

Conclusies trekken
De praktijk leert dat het aantrekken van bezoek met goede inhoud altijd mogelijk is. Door analyseren, concluderen en veranderen lukt het om de juiste doelgroep te bereiken en mensen te laten terugkeren. Maar de ultieme test zit voor onze klanten in de mate waarin ze van bezoekers klanten kunnen maken. Daarbij speelt kennis van het medium internet – usability, interaction design, informatie architectuur – een grote rol. Het proces moet volstrekt helder zijn, de omgeving moet vertrouwen wekken.

Digitale dienstverlening
Ook is veel winst te behalen als de dienstverlening (verder) kan worden gedigitaliseerd. Dan is het weer makkelijker geworden relaties te onderhouden en te leren over bezoekers en klanten. Ook zijn kosten vaak lager en marges hoger. Opdrachtgevers van Ehio Media bouwen zo aan eigen media en achterliggende infrastructuur. Daarbij lopen de verschillende terreinen van marketing, media, verkoop en logistiek in elkaar over.

Cyclus 
Samenvattend zien wij ons werk als een marketing en media cyclus die we keer op keer doorlopen:

  • Aantrekken bezoek met redactionele en andere inhoud (o.a. zoekmachine redactie)
  • De bezoeker verder helpen en laten terugkeren (relatie)
  • Conversie van bezoekers naar klanten, abonnees (of wat de site maar beoogt)
  • Online dienstverlening en service
  • Analyseren en leren

Op de klantenlijst staan de cases waarin we onze expertise en passie kwijt konden.

Ehio media bv
Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam

Tel: 020 68 22 555
E-mail: info@ehio.nl

Ehio media © 1996/2014. Alle rechten voorbehouden.
1
0